Czy istnieje uniwersalny przepis na reklamowy sukces? Prawdopodobnie nie, ale jest kilka prostych zasad, którymi warto kierować się, projektując od podstaw notes reklamowy. Poznaj 5 uniwersalnych wskazówek, które zastosujesz podczas pracy nad Mindnotesem dla Twojej marki!

Najpierw myślenie strategiczne

Zanim usiądziesz do rysowania i pracy nad projektem, punktem wyjścia powinno być postawienie odpowiednich pytań oraz poszukanie właściwych odpowiedzi. Jakie to mogą być pytania? Przede wszystkim: dla kogo będzie ten notes? Jaką funkcję ma pełnić oraz jaki przekaz chcemy wykreować? To ważne pytania, gdyż do razu orientują dalsze prace projektowe.  Inne są cele podczas projektowania notesu stricte reklamowego. Inne przesłanki stoją za produktem o ograniczonym nakładzie, wręczanym jako prezent dla najwierniejszych klientów czy kontrahentów. Chwila namysłu nad odpowiedziami pozwala zaoszczędzić wiele godzin pracy!  Odpowiedzi na strategiczne pytania pozwolą z większym spokojem przystąpić do prac projektowych, w których warto stosować poniższe zasady.

1. Wielkość ma znaczenie

W przypadku projektowania notesu to akurat prawda. Format kieszonkowy jest praktyczny i łatwo go nosić w torbie czy torebce. Format A4 to typowy notes biurowy, który dobrze wygląda na każdym biurku. Wybór niestandardowego formatu od razu zwróci na siebie uwagę. Za tymi decyzjami stoją kolejne wybory, jak ilość kartek, rodzaj papieru, które decydują o fizycznym kształcie Twojego notesu!

2. Cztery strony okładki

Warto pamiętać, że notes jest „ubrany” w okładkę z czterech stron. Jej wewnętrzna strona tzw. wyklejka powinna korespondować (uzupełniać lub kontrastować) z okładką zewnętrzną. Zatem, jeśli wybieramy minimalistyczną okładkę, można pozwolić sobie na nieco więcej projektując wyklejkę. Dobrą praktyką w projektowaniu okładki jest również wybór między zdecydowaną typografią a fotografią. Wyraziste zdjęcia potrzebują więcej oddechu i lekkości, dlatego warto powściągliwiej posługiwać się literami.

3. Korzystaj z koła barw

Jak dobrać kolorystykę? To temat rzeka, ale jest na to prosty i sprawdzony sposób. Skorzystaj z koła barw i wybierz jedną z kilku zasad ich doboru: monochromatyczną (kilka tonacji jednego koloru), komplementarną (kolory znajdujące się po przeciwległej stronie koła) lub analogiczna (połączenie kolorów sąsiadujących w kole barw). Przy okazji warto również pamiętać o znaczeniach i psychologii kolorów (czerwony – energia, zielony – spokój, niebieski – zaufanie, etc.)

4. Projektujesz aby wydrukować

Pamiętaj o materiałach! Projektując notes musisz mieć świadomość, że to co narysowane trafi na wybrany materiał, będzie wydrukowane konkretną farbą na danego typu maszynie.  Tylko z pozoru wydaje się to ograniczeniem, jednak znając właściwości materiału i współpracując z drukarnią możesz w pełni wykorzystać potencjał materiałów. Projekty niedostosowane do technologii to klasyka i zmora początkujących grafików!

5. Diabeł tkwi w szczegółach

Pamiętaj o szczegółach, które mogą dopełnić lub całkowicie pogrzebać projekt. Notes to akcesoria, spersonalizowany blok oraz dodatkowe strony, które możesz twórczo wykorzystać tworząc spójny estetycznie i koncepcyjnie projekt! Niestandardowe rozwiązania we wnętrzu notesu jak agenda, kropki czy logo na każdej stronie to tylko kilka z wielu rozwiązań. Wnętrze notesu potrafi zaskoczyć!

Zanim przystąpisz to projektowania, poznaj materiały, możliwości produkcyjne, techniki uszlachetniania druku oraz wybór akcesoriów. Wykorzystaj w pełni potencjał produkcyjny i stwórz niezapomniany projekt notesu!